تک وو - بهترین‌های دنیای تکنولوژی، آموزش ترفندها و نکته‌ها

کاربران آیفون ۱۸ درصد بیشتر از کاربران اندروید به برند دستگاه خود وفادار بودند

مناقشه بین هواداران اپل و اندروید همچنان در فضای مجازی ادامه دارد.
با این حال، تعیین اینکه کدام یک از این دو سیستم عامل محبوب‌تر است، به طور کلی سخت است.
در چند سال اخیر، گوشی‌های اندرویدی بیشترین سهم از بازار موبایل جهان را داشته‌اند و به نظر می‌رسد آیفون در این زمینه با اندروید رقابت نداشته باشد.

0 24

اپل یا اندروید؟!

مردم در اینترنت همچنان بر سر اینکه کدام بهتر است بحث می‌کنند؛ اما جای بحث زیادی در مورد اینکه کدام‌یک محبوب‌تر است وجود ندارد. طی چند سال گذشته، گوشی‌های اندرویدی بر بازار موبایل تسلط داشته‌اند و ۷۲ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

اما شاید در کنار فاکتور محبوبیت، فاکتور مهم دیگری نیز باشد که نباید آن را نادیده گرفت: وفاداری!

درحالی‌که عموم مردم دنیا ممکن است اندروید را ترجیح دهند، باید به این سؤال‌ها پاسخ داد:

  • چقدر از این افراد به برندهای گوشی هوشمند خود وفادار هستند؟
  • این کاربران تحت چه مشخصات جمعیتی قرار می‌گیرند؟
  • چگونه به زندگی کاری آن‌ها گره می‌خورند؟
  • و اگر برند دیگری وارد صحنه شود، چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟

طی یک نظرسنجی و تحقیق مفصل در بین بیش از ۱۰۰۰ آمریکایی که نصف آن‌ها طرفدار ios و نصف دیگر اندرویدی بودند، وب‌سایت addictivetips به نتایج بسیار جالبی رسید.

این نظرسنجی به‌منظور یافتن تأثیر سیستم‌عامل‌ها روی زندگی کاربرها انجام شد تا در کل پی ببرند افراد چقدر حاضرند از نرم‌افزار و برند محبوب موبایل خود کوچ کنند و از رقبای دیگر استفاده کنند.

در ادامه سعی می‌کنیم نتایج خیره‌کننده به دست آماده از آمار این تحقیق میدانی را با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس با تک وو همراه باشید.

میلنیال‌ها و ژن‌زرزها!

قبل از شروع به واکاوی در مورد این پژوهش بایستی به تعریف دو اصطلاح معمول در بین جامعه آمریکایی بپردازیم که در گزارش اصلی این پژوهش به وفور از آن‌ها استفاده شده:

دهه نودی‌ها:
Gen Zers یا Gen Z ها به نسلی اطلاق می‌شود که در دهه‌ای بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ به دنیا آمده‌اند و به‌عنوان آخرین نسل ازجمله نسل‌های قرن ۲۱ محسوب می‌شوند. آن‌ها به دلیل بزرگ شدن در دنیای پویای فناوری، آگاهی بیشتری در مورد رسانه‌های اجتماعی، فنّاوری و اینترنت دارند و شناخت بیشتری در مقابل تبلیغات و بازاریابی آنلاین دارند. ما در این نوشته این گروه را دهه نودی‌ها می‌نامیم.

دهه شصتی‌ها:
میلنیال‌ها (Millennials) یا نسل Y یا نسل هزاره، افرادی هستند که معمولاً در بازه سنی بین دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند. این گروه جمعیتی به‌عنوان نسلی که تحت تأثیر فناوری، رسانه‌های اجتماعی، تغییرات اقتصادی و فرهنگی بزرگ‌شده‌اند، شناخته می‌شوند. میلنیال ها به‌عنوان نسلی که با کامپیوتر و اینترنت بزرگ‌شده‌اند، بیشترین استفاده را از فناوری‌های پیشرفته، ابزارهای ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. ما در این نوشته این گروه را دهه شصتی‌ها می‌نامیم.

داده‌های کلیدی به‌دست‌آمده:

  • کاربران آیفون ۹۴% و کاربران اندروید ۸۰% به برند گوشی خود وفادار بودند، یعنی کاربران آیفون ۱۴% بیشتر از کاربران اندروید به برند گوشی خود وفادار هستند.
  • مدیران ۳۳% بیشتر کاربران آیفون هستند و اکثر آن‌ها (۶۳ درصد) با کارمندانی که از یک برند استفاده می‌کنند بهتر کنار می‌آیند.
  • به‌طور متوسط، کاربران آیفون بیش از ۱۵ روز بیشتر در سال نسبت به کاربران اندرویدی خود به صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود خیره می‌شوند.
  • اگر توییتر از آپ استور حذف شود، ۶۰ درصد از کاربران آیفون به اندروید روی می‌آورند.
وفاداری به برند موبایل
وفاداری به برند موبایل

وفاداری به برند

مردم چقدر به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های خود وابسته هستند؟

چقدر از انتخاب‌های خود راضی هستند؟

و اگر فرصت داده شود، چقدر احتمال دارد از کشتی بپرند؟

اپل چند دنبال کننده بسیار فداکار دارد. از میان افرادی که موردبررسی قرار داده‌شده‌اند، کاربران آیفون ۱۸ درصد بیشتر از کاربران اندروید به برند دستگاه خود وفادار بودند. آن‌ها همچنین از تلفن فعلی خود رضایت بیشتری داشتند.

۷۲ درصد از کاربران آیفون در مقایسه با ۶۶ درصد از کاربران اندروید گزارش دادند که از آن راضی هستند. شاید این به دلیل مجموعه دستگاه‌های اپل باشد که برای کار یکپارچه با یکدیگر طراحی‌شده‌اند.

اما این نتایج بین نسل‌ها متفاوت بود. اکثر کاربران شاد آیفون دهه شصتی بودند (۷۶%)، درحالی‌که کاربران خوشحال اندروید اکثراً از دهه نودی‌ها (۷۸%) بودند.

کاربران دهه نودی اندروید نیز ممکن است نسبت به کاربران آیفون این نسل به برند خود وفادارتر باشند.

اگر ایلان ماسک با یک گوشی هوشمند جدید وارد بازار شود، همه دهه نودی‌های اندرویدی نمی‌گفتند که سمت برند و سیستم‌عامل جدید خواهند رفت، اما درصد احتمال این مورد برای کاربران آیفون ۱۵% بیشتر بود.

آیا با برند موبایل خودت حالت خوشه؟
آیا با برند موبایل خودت حالت خوشه؟

تأثیرات شغلی

طبق آمار ثابت شد که آیفونی‌ها بیشترین وفاداری را به برند دارند (به‌استثنای دهه نودی‌ها).

اما شکاف بین آیفون و اندروید در محل کار چگونه به نظر می‌رسد و چگونه می‌توان بر روابط در محل کار تأثیر بگذارد؟

به‌طورکلی، کارمندان و مدیرانی که از آیفون استفاده می‌کنند بیشتر از کاربران اندرویدی به برند گوشی هوشمند خود وفادار هستند.

اما حرفه‌ای‌ها در هر سطح شغلی ترجیحات برند متفاوتی داشتند:

  • اکثر کاربران اندروید کارمند (۵۴%) بودند.
  • درحالی‌که اکثر کاربران آیفون مدیران (۶۱%) بودند.

این ممکن است به بسیاری از مسائل مانند قیمت پایین‌تردستگاه‌های دارای سیستم‌عامل اندروید مربوط باشد، اما زمانی که به درآمد سالانه کاربران هر برند نگاه می‌کنید، این احتمال بیشتر به نظر می‌رسد:

  • درآمد کاربران اندروید به‌طور متوسط کمی بیش از ۴۸۰۰۰ دلار در سال است.
  • درحالی‌که کاربران آیفون نزدیک به ۵۳۰۰۰ دلار درآمد دارند.

تفاوت ۵۰۰۰ دلاری ممکن است در طول یک سال زیاد به نظر نرسد، اما این مقدار بیش از ۴۰۰ دلار در ماه است که به‌راحتی می‌تواند به معنای تفاوت بین یک مدل و برند برتر و یک گزینه مقرون‌به‌صرفه باشد.

طرفداران آیفون ممکن است درآمد کمی بالاتر داشته باشند، اما آیا سیستم‌عامل آن‌ها نیز بیشتر از اندروید توجه مخاطب را در جامعه به خود جلب می‌کند؟

  • آمار نشان می‌دهد ۶۳% مدیران گفته‌اند که از آیفون استفاده می‌کنند با سایر کاربران آیفون بهتر کار.

فهمیدن دلیل آن سخت نیست: برای یک‌چیز، وقتی همه افراد در چت از iMessage (ویژگی فقط برای آیفون) استفاده می‌کنند، آن‌ها عملکرد بیشتری در چت‌های گروهی دارند.
به‌علاوه، امکان AirDrop کردن فایل‌ها بین دستگاه‌ها تنها با چند ضربه مطمئناً در محل کار مفید خواهد بود.

ممکن است کاربران آیفون درمجموع بهتر باهم کار کنند، اما دهه نودی‌ها تافته جدا بافته بودند!

کاربران اندرویدی این نسل ۷۹% بیشتر از کاربران آیفونی که در مقابل قرار داشتند، می‌گویند که با همکاران هم برندی خود بهتر کنار می‌آیند.

شاید دلیل این مورد هم این باشد که کاربران جوان اندروید بیشتر با ویژگی‌های اندرویدی مانند Beam آشنا بودند که به‌اندازه AirDrop اپل جایگاهی پیدا نکرده است.

اگرچه کاربران آیفون در محل کار بهتر با همکاران خود ارتباط برقرار می‌کنند، اما شانس اخراج آن‌ها در ۶ ماه گذشته ۴۷% بیشتر از کاربران اندروید بوده است.

بنابراین، به نظر نمی‌رسد که دستگاه انتخابی آن‌ها برای بهبود امنیت شغلی یا چشم‌انداز شغلی مناسب باشد.

اما آمار مورد عجیب دیگری را هم نشان می‌دهد: کاربران آیفون بیشتر از کاربران اندروید به صفحه‌نمایش دستگاه خود نگاه می‌کنند!

درواقع، میانگین زمان استفاده از صفحه‌نمایش آیفون در یک روز حدود یک ساعت بیشتر از دستگاه‌های اندرویدی است که این تفاوت سالانه بیش از ۱۵ روز (۳۶۵ ساعت) می‌شود.

بااین‌حال، در محل کار، میانگین زمان استفاده از صفحه‌نمایش بین برندهای دستگاه‌ها تقریباً یکسان است و هرکدام حدود ۳۸% از روز کاری خود را به استفاده از گوشی‌های هوشمند اختصاص می‌دهند.

شکاف ادامه دارد

حتی درحالی‌که اندروید بازار را کنترل می‌کند، اپل تقریباً در هر نسل وفادارترین کاربران را داشته است.

یکی از موارد برجسته نسل دهه نودی‌ها بودند که اکثرشان کاربران خوشحال اندرویدی را تشکیل می‌دادند.

ترجیحات جوان‌ترین کاربران امروزی گوشی‌های هوشمند می‌تواند آینده این صنعت را مشخص کند؛ اما اخیراً، آمریکایی‌ها و مدیران پردرآمد به سمت آیفون‌ها گرایش پیداکرده‌اند؛ و ازآنجایی‌که اکثر آن‌ها ترجیح می‌دهند با سایر کاربران آیفون کار کنند، این ممکن است بهترین انتخاب دستگاه برای کارمندان نیز باشد.

آیا بر اساس چیزهایی که در مورد دهه نودی‌ها آموخته‌ایم، ممکن است در مقطعی شاهد دور شدن از دستگاه‌های اپل باشیم؟

شاید این مورد اتفاق بیافتد… گذر زمان نشان خواهد داد!

بااین‌حال، در حال حاضر، آیفون حاکم است! حداقل در محل کار!

منبع addictivetips
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.